Ne vine mintea la cap! Mercur retrograd 19 mai-12 iunie 2015

De mult n-am mai asteptat o retrogradare a lui Mercur cu atata nerabdare. Cliseele despre perioada in care Mercur lasa impresia ca merge inapoi pe orbita sunt fumate: nu ne intelegem unii cu altii, vorbim vrute si nevrute, unii zic ca ni se dezleaga limbile, altii zic ca ni se leaga, ne iese in cale pisica neagra si e bine sa ne intoarcem din drum bla bla bla. De data asta un NU raspicat! Nu e asa! Ba e chiar invers! Daca ne iese vreo pisica neagra in cale, a pus-o! Ghinionul ei!

Mercur retrogradeaza intre 19 mai si 12 iunie la el acasa, asa ca tranzitul seamana pentru dansul ca o leneveala pe canapeaua din sufragerie. Gandurile care macina marunt si neincetat la moara din capul nostru se mai cern. Multi s-ar putea sa scape chiar de insomnii si dureri de cap. Activitatea mentalului incetineste, prilej sa ne facem prioritati si sa ne concentram pe lucrurile esentiale din viata noastra, fara sa ne mai pierdem in detalii. 

Cu mintea limpede, vedem ce n-am vazut din cauza atator ganduri care ne-au mascat perceptiile corecte. S-ar putea ca, nu de putine ori, sa ne plesnim cu palma peste frunte si sa exclamam ‘Ce prost am fost!’, ‘Cum de nu mi-am dat seama pana acum?’ sau ‘Deci asta era!’. Avem aproximativ trei saptamani sa ne jucam de-a Arhimede, care a facut o mare descoperire in timp ce se spala si a strigat ‘Evrika!’ (Am gasit!), dupa care a luat-o la fuga dezbracat pe strada. Mai bine sa sarim peste episodul cu goliciunea in public, probabil e suficient sa facem o baie in cada plina cu apa.

Revelatiile dau navala si ne ajuta sa ne structuram mai bine. Avem forta a recunoaste adevarul, cuadratura pe care Mercur o face in continuare cu Neptun slabindu-si puterea. Ne dam seama ca ne-am pacalit singuri in multe decizii si ca e mai bine sa iesim cat mai repede de pe un drum care nu e potrivit pentru noi. Asa e in viata, se mai intampla sa te ratacesti! Mercur ne impinge sa rostim ceea ce avem pe suflet, sa nu tinem in noi, sa nu ne prefacem.

In zodia Gemeni avem, incepand cu 21 mai, un buchet de planete: pe langa Marte, aflat deja aici, vine si Soarele. Cele trei se unesc precum David impotriva lui Goliat, marele Saturn aflat in Sagetator, zodia din opozitie. Energia planetelor din Gemeni este sustinuta de sextilul cu Jupiter (din Leu), care stapaneste Sagetatorul. Deci Saturn este pe teritoriul lui Jupiter, iar Jupiter este aliatul planetelor din Gemeni. Se pot demola acum constructii stabile, ceva ce parea durabil, dar nu mai corespunde realitatii curente. Ca in cantecelul ‘Podul de piatra s-a daramat’. A venit Mercur retrograd si l-a luat. Tot ce este intretinut artificial in viata noastra, de gura lumii, din motive de confort, din frica de schimbare, se clatina. Avem acum puterea sa recunoastem ca ne-am inselat, ca am gresit, ca nu am avut dreptate. Daca ne justificam, ne gasim scuze si cautam argumente pentru ceva ce nu mai merge, e ca si cum ne-am incapatana sa tinem in viata un pacient deja mort, conectat la aparate.

‘Stai asa ca nu e asa!’ Asta e vorba lui Mercur retrograd in Gemeni. Jupiter din Leu si Uranus din Berbec ii sufla in panze si il imping inainte propulsat de Soare si de Marte. In primul rand, atragem sanse providentiale care ne pun la locul nostru. Pentru asta, evindent, trebuie sa facem si noi ceva, mai ales sa fim sinceri cu noi si sa credem. Solutii de ultim moment, pe care nu le-am vazut pana acum, ne sar in ochi. Sa punem mana pe ele! In al doilea rand, imprevizibilul face parte din cotidian. Pana la urma, si daca vrem, si daca nu vrem, aflam ce nu vrem sa stim. Putem fi chiar luati pe sus si scosi cu forta dintr-un loc, dintr-o stuatie, dintr-o pozitie in care nu mai avem ce sa cautam.

Retrogradarea lui Mercur ne face sa reflectam la simplitate. Tot ce e simplu, inseamna ca ne reprezinta. Tot ce vine prin obstacole, dar aduce si satisfactii, merita efortul. Dar daca suntem pe un drum unde ni se pare ca e prea greu si ca nu ne regasim, e timpul sa luam masuri. Cand insistam si insistam si tot nu se vede nimic la orizont, poate ce vrem sau situatia in care ne aflam nu e pentru noi. A ceda sau a da inapoi nu inseamna a suferi un esec, ci a ne alinia cu noi insine. Iata cum Mercur, in retrogradarea sa, ne ‘aliniaza toate planetele’ din interiorul nostru si ne provoaca sa fim in conformitate cu felul nostru de a fi.

2 comentarii:

  1. Ce bine mi-a facut articolul acesta si... numai citindu-l. Multumesc Valeriu.

    RăspundețiȘtergere
  2. Se mai pot repara lucrurile daca ne-am dat seama ca am luat o decizie gresita ? Mai primim o sansa ?

    RăspundețiȘtergere

Atelier astro: Hărțile invalidării, 29 martie, online

Cum te simți când ți se pare că ești greșit, că nu aparții, că ești sărit când era să-ți vină rândul? Când tu ești cu munca și altul cu prem...