Transformări după anul 2000: Ce nu înțeleg părinții și profesorii? Ghid practic de numerologie a generațiilor

Cuspida dintre anii 1999 și 2000 a marcat hotarul nu doar dintre două secole, ci dintre două milenii. Astfel, cei născuți într-un an care începe cu 1 au lăsat locul celor născuți în ani având ca vârf de lance numărul 2. Această tranziție a adus modificări consistente în profilurile de personalitate, adâncind criza dintre generații și creând haos. Începând cu anul 2000 avem de a face cu generații de indivizi care au nevoie de noi modele educaționale, atât parentale, cât și școlare.

Părinții născuți înainte de 2000 prezintă anumite scheme de suferință. Ei au crescut într-o mentalitate patriarhală, după norme sociale care consfințeau supremația vieții de familie asupra libertății individului pentru a putea justifica supremația bărbatului asupra femeii. Femeia singură sau divorțată era o anomalie psihosocială. În acest context, divorțul era considerat indezirabil, femeile erau învățate de mici să se sacrifice pentru bărbat și pentru copii, cu un program mental ce prevedea că un copil trebuie să aibă și mamă și tată în orice condiții. În societatea patriarhală, bărbații au drepturi pe care femeile nu le au, mai mult, ceea ce le descalifică pe femei îi poate valida pe bărbați. De exemplu, am întâlnit situația în care mama și bunica învățau fiica, respectiv nepoata, că bărbatul, dacă este potent, poate să aibă câte femei dorește. La polul opus, femeia nu are dezlegare, ea fiind condamnată la frustrare în cazul în care bărbatul nu îi oferă satisfacție sexuală. Bărbatul cu amantă este considerat viril, în timp ce femeia cu amant este etichetată drept femeie ușoară, ca să folosim un eufemism, înfierată social, considerată imorală și judecată mai ales de femei. Gândirea patriarhală le-a corupt pe femei să își cedeze puterea bărbatului până în punctul în care femeile au intrat în competiție între ele, s-au bârfit, s-au sancționat, s-au sabotat reciproc, ceea ce rămâne valabil în continuare.

Anul 2000 a adus, din punct de vedere numerologic, prin energia lui 2, începutul reabilitării energiei feminine. Femeile încep să-și redescopere feminitatea și puterea pe care o au. Cea mai bună veste pentru fetele/femeile născute în noul mileniu este crearea unui curent de solidaritate feminină. Femeile vor fi o forță care să spulbere patriarhatul atunci când vor forma comunități, asociații, organizații în care să se respecte, să se admire unele pe altele, să se susțină, să se promoveze. Și numărul 2 asta prevestește, dar poate abia în secolul ce începe cu anul 2200 vom vedea acest proces aproape de definitivare. Poate apucăm...

Până atunci, feminitatea începe să fie explorată inclusiv de către femeile născute înainte de 1999 în mod non-tradițional. Femeile își descoperă individualitatea, se afirmă, preferă singurătatea în locul compromisului dintr-o relație, divorțează, își cresc singure copiii pentru că aleg astfel, nu ca în secolele trecute când asta se întâmpla forțat pentru că rămâneau văduve de război, experimentează sexual și relațional, se recăsătoresc doar dacă își găsesc împlinirea în cuplu și nu din rațiuni și presiuni sociale.

Ce nu înțeleg cei născuți înainte de 1999 care au devenit părinți după anul 2000, mai ales mamele, este că noii copii născuți într-un an a cărei primă cifră este 2 prezintă un simț desăvârșit al relațiilor, care este înnăscut. Acești noi indivizi care vin pe planetă înțeleg dinamica relațiilor și nu pricep, de exemplu, de ce doi oameni care nu se înțeleg stau împreună tocmai pentru copii, ajungând să-și tragă de mână părinții la vârste din ce în ce mai fragede și să-i întrebe dacă un divorț nu ar fi mai bun pentru toată lumea. Problema este că părinții născuți înainte de 1999 proiectează asupra propriilor copii frici și traume din propria copilărie, dar pe care copiii născuți după anul 2000 nu le au!

Se ajunge la situația aberantă în care părintele

dorește să prevină la copil o traumă pe care copilul nu o are!

Odată cu noile generații de după 2000 se schimbă și tiparele de traumă. Copiii celor născuți până în 1999 nu suferă din aceleași motive, deci se duc la psiholog pentru alte dezechilibre, legate în special de orientare și optimizare a alegerilor care să permită valorificarea la maxim a potențialului. În acest context, cu atât mai mare va fi nevoia de psihologi, terapeuți, astrologi, numerologi, consilieri, care să ofere instrumente de dezvoltare personală și de realizare de sine. Se anunță inclusiv schimbarea în timp a direcțiilor de abordare în terapie și consiliere, care merg mai puțin spre vindecarea umbrei și mai mult spre redecoperirea de sine și activarea creativității.

Generațiile care vin după anul 2000 nu mai sunt generații de indivizi vinovați! Vinovăția este sentimentul cu cea mai joasă vibrație pe care părinții l-au transmis copiilor născuți înainte de 1999. Alte surse de dizarmonie interioară care se reflectă inevitabil în relații sunt stima de sine scăzută, condiționarea, convingerile limitative (nu poți, nu ești în stare, n-o să reușești, nu meriți) din care decurge sentimentul de inferioritate (nu sunt suficient de bun, altul e mai bun ca mine). Confirmăm și numerologic faptul că un copil născut după anul 2000 este sensibil la mediul în care trăiește și preferă să trăiască alături de un singur părinte, într-un cadru armonios, decât într-o stare conflictuală perpetuă.

Dacă este expus la șantaj emoțional și la lupte între orgolii (chiar și după divorț) copilul născut după anul 2000, care se manifestă ca o oglindă a mediului și ca un burete de emoții, riscă să devină la rândul său un expert în șantajul emoțional, ajungând să-și manipuleze părinții și să-i domine, în timp ce ei își intensifică lupta pentru control și nici nu își dau seama că devin victime ale copilului care a preluat puterea asupra lor.

Generațiile după 2000 preiau și manifestă comportamentele pe care le observă la adulți, cele mai periculoase fiind tocmai practicile de manipulare și șantaj. De asemenea, copiii pentru care se luptă părinții prin tribunale pentru custodie și pentru timpul petrecut împreună sunt de-a dreptul intrigați. Generațiile după 2000 nu caută lupta, deci nu vor fi impresionate de un părinte care vrea să câștige sau să-l întreacă pe celălalt părinte. Noile generații cu 2 în față caută asemănătorul, numitorul comun, pasiunile care unesc. Cine se aseamănă se adună, cooperarea este de preferat, în timp ce competiția este rezervată întrecerilor sportive sau ambițiilor socio-profesionale, acelor domenii care presupun concursuri, ierarhii, grade.

Aceeași scădere a interesului pentru competiție are darul de a rescrie sistemul de învățământ. Învățământul se orientează pe identificarea talentelor personale ale copiilor, pe valorificarea punctelor forte, pe descoperirea unicității, în locul competiției dintre elevi. Generația cu anul nașterii care începe cu 2 respinge ierarhiile și încurajează profesorii să recunoască potențialul în elevii lor. Încurajarea talentelor presupune metodologii noi de evaluare școlară, în timp ce sancțiunile și comparațiile devin revolute. Interacțiunea dintre profesori și elevi reclamă respect reciproc și nu relație de dominare din parte educatorului înzestrat cu putere absolută. Actul didactic se reinventează ca proces de cooperare și parteneriat între profesori, elevi și părinți. Testele și examenele concepute să sancționeze lacunele elevului și să-i arate cât e de prost aspiră spre o evaluare creativă care să-i permită celui examinat să arate ce știe, nu să demaște ceea ce nu știe.

După anul 2000, în data nașterii apare o migrație a numerelor: 1 lasă locul lui 2 ca frecvență, în timp ce 9 apare doar dacă cineva se naște în luna septembrie sau într-o zi ce conține cifra 9 (9, 19, 29). Această strămutare numerică reconfigurează diagramele vibrației nașterii (denumite matrici în altă terminologie), facilitând apariția unor noi săgeți de slăbiciune (discutate în cartea Numerologie și destin) care permit o mai bună înțelegere a personalității și o mai bună orientare pentru părinți și educatori.

Săgeata nehotărârii constă în absența numerelor 1 – 5 – 9 din data nașterii, ceea ce nu se întâmpla înainte de 2000, când oricine avea cel puțin un 9. Acești copii manifestă o predispoziție către a dezvolta dependențe, care are nevoie de supraveghere. Ei au profil de consumatori, așa că au nevoie să fie îndrumați către rolul de producători. Plăcându-le să depindă de alții, preferă să se asocieze, devenind influențabili și sensibili la curenții pe care îi aduce anturajul. Lor le este greu să ia hotărâri și preferă să facă pe plac, să mulțumească pe toată lumea, să joace la două capete, să nu-i supere mai ales pe cei de la care au beneficii și care ar putea să le taie privilegiile (de exemplu, nu-l supărăm pe tata, ca nu cumva să ne retragă banii de ieșit în oraș). Înțelegerea lor presupune inteligență emoțională, dar și fermitate, îndrumare către scopuri practice, ancorare în lumea concretă, mai ales că ei sunt cei mai vulnerabili la dependența de tehnologie și la refugierea în mediul virtual până la deconectarea de realitate.

Săgeata memoriei slabe se traduce prin lipsa numerelor 3, 6 și 9 simultan din data nașterii (adică într-o dată de naștere nu există nici 3, nici 6 și nici 9). Această linie a fost de asemenea absentă în secolul trecut, tot datorită lui 9. Acest marcaj vorbește despre copiii care învață doar ce le place, fără a putea fi împinși către a face performanță pe toate planurile. Ei sunt motivați de pasiune și își urmează interesele, afinitățile, preferințele. Rar pot fi direcționați să se aplece asupra unei discipline de studiu dacă nu rezonează cu ea, poate doar dacă alte numere din numerogramă susțin o pasiune pentru cunoaștere în ansamblul ei (poate un 5, un 7). Memoria lor este acordată de asemenea să rețină ușor doar informațiile din aria de preocupare, în rest parcă se șterge totul cu buretele. Deși acești copii pot testa îndelung răbdarea părinților, ei nu pot fi decât acceptați ca fiind creați pentru explorarea unor talente pe care e bine să fie încurajați să le descopere și să le valorifice. Ei au o viziune hedonistă asupra vieții și un drum în față care îi conduce spre ce le place și le este lor ușor.

Săgeata lipsei de pragmatism presupune că cineva nu are în data nașterii o tripletă de numere: 1, 4 și 7. Aceștia sunt prinții și prințesele care nu au existat în mileniu trecut, când toate datele de naștere conțineau cifra 1. Mai puțin spre deloc ancorați în realitate, ei trăiesc viața în plan mental și emoțional. Ei sunt reprezentativi pentru generația Facebook sau Tik-Tok, a celor ce s-au mutat online și comunică sau se urmăresc de la distanță, dar în interacțiune directă, față în față, nu sunt la fel de abili și deschiși. Fiind idealiști, uneori le este dificil să se descurce în viața practică, în schimb excelează în meserii teoretice și artistice. Li se trage și din faptul că de obicei se nasc în familii din părinți care îi pun pe piedestal și le aduc ofrande, de unde pot dezvolta complexe de superioritate, mentalitate de stăpâni sau dependențe mai ales materiale. Este recomandabil ca lor să li se dea de mici sarcini de rutină și responsabilități practice pentru a se integra mai târziu în comunitate și a putea funcționa în relații. Mai degrabă imaginația, creativitatea, ideile inovatoare sunt resursele care îi ajută să câștige bani, dar au nevoie să fie intruiți să administreze și să prețuiască ceea ce au, ei având și o aplecare spre lipsa de recunoștință.

Săgeata ezitărilor a ieșit la rampă tot după anul 2000, după ce a dispărut numărul 9. Această săgeată este prezentă la cei care nu au nici numărul 7, nici numărul 8 și nici numărul 9 în data nașterii. Acești copii au o mare problemă nu din cauza limitelor, ci dimpotrivă, din cauza nelimitării, prezentând pe alocuri lipsă de motivație sau lipsă de organizare mentală. Tocmai diversitatea și opțiunile îi pun în încurcătură. Ei nu știu ce jucărie să aleagă, iar mai târziu aceeași dificultate se proiectează în alegerea meseriei, a locului de muncă, a partenerului. Ei sunt dovada că prea multul nu e neapărat și prea bun. Sunt acei copii care preferă ca cineva să aleagă în locul lor și care au nevoie să fie de cele mai multe ori împinși de la spate. De aceea, acești copii trebuie învățați să facă alegeri și să-și asume responsabilitatea pentru consecințele propriilor decizii. Ei au nevoie să fie încurajați și sunt acei copii care într-adevăr corespund cu tiparele de parenting ce susțin practicarea iubirii necondiționate. Ei nu înțeleg educația prin pedeapsă, limite și restricții, care la ei nu funcționează. Asta nu presupune să fie lăsați să facă ce vor, dimpotrivă, au nevoie de limite, dar care să le fie impuse cu fermitate, nu cu amenințări. Aceștia sunt copiii care au nevoie să învețe autodisciplina, iar dacă își fixează scopuri clare se dovedesc a fi extrem de creativi și inovatori. De aceea, și ei urmează de obicei calea unui mare talent pe care îl descoperă, îl dezvoltă și îl exploatează până la a-l transforma în vocație.

Competiția, conflictul, arhetipul războinicului, lupta, dominarea, controlul, orgoliile numărului 1 și ale celor născuți înainte de 1999 sunt înlocuite treptat de cooperarea, grija, armonia, relaxarea, lejeritatea lui 2. Cei născuți după anul 2000 nu luptă să fie mai buni ca alții și să le ia locul, ci sunt precupați de dezvoltarea lor personală, de descoperirea de sine, de locul potrivit pentru ei, motivați să facă performanță până la a deveni cei mai buni în domeniul lor fără a se compara.

Copiii aceștia noi, de după 2000, vin să ne învețe pe noi, cei vechi, din mileniul trecut, că se poate trăi foarte bine și altel decât credeam noi că se trăiește.

Noi am fost educați să ne luptăm, să ne zbatem, să ne consumăm, să ne ambiționăm, să renunțăm la alte plăceri ca să ne atingem scopurile. Și au venit ei ca să ne educe că se poate și altfel, mai relaxat, fără încrâncenare, fără luptă. Ca în citatul acela care parodiază filosofia lui Buddha: „Eu sunt mai pă pace, mai pă prietenie, mai pă d-astea!”. Plus că modul în care generațiile după anul 2000 asimilează informația este complet diferit: ei o scanează, o absorb, o integrează cu viteza de procesare a computerului. Noi aveam mintea mult mai lentă și mai rațională, aveam nevoie să citim mai mult ca să ne dezvoltăm abilități de a învăța și de a reține cu care ei s-au născut de-a gata. Intuitivi, cu acces la mentalul superior, indivizii născuți din 2000 încoace se conectează la informații cu o viteză supersonică față de noi cei ce trebuia să buchisim ca să înțelegem și să reținem. Capacitățile de procesare și de memorare a informației au evoluat, diferența dintre indivizii născuți înainte de 1999 și cei de după 2000 fiind diferența dintre generația telefonului fix și generația smartphone.

Sursa foto: https://stock.adobe.com/ro/images/phone-evolution/42707417

8 comentarii:

  1. Hai ca-i foarte bine!

    RăspundețiȘtergere
  2. SUPER-ANALIZA ,FELICITARI SI MII DE MULTUMIRI !

    RăspundețiȘtergere
  3. Adică ei vin cablați; softul e deja integrat în hardware

    RăspundețiȘtergere
  4. Da,așa am observat și eu.Multumim și te așteptăm mai des noi cei dinainte de 2000!

    RăspundețiȘtergere
  5. Interesant! Vă mulțumesc! Născută fiind în anii ”60, apoi părinte și cadru didactic din anii ”80, am avut nenumărate situații de viață în care am reflectat îndelung la cele pe care le discutați aici, în materialul Dvs.! Încă reflectez la toate acestea și la multe altele și vă dau dreptate în multe! Și concluziile mele merg în aceeași direcție!

    RăspundețiȘtergere
  6. wow, pur si simplu: felicitari!

    RăspundețiȘtergere
  7. Doamne fereste! Cate minti sucite si schimonosite!?

    RăspundețiȘtergere
  8. Astăzi este cea mai fericită zi din viața mea, am încercat toate mijloacele posibile pentru a rămâne însărcinată timp de peste 8 ani după ce m-am căsătorit cu soțul meu iubitor, dar nimic nu a funcționat pentru mine până când am întâlnit un prieten foarte bun de-al meu care m-a îndrumat către Dr Dawn acuna. , i-am scris Dr. Dawn acuna pe Whatsapp și i-am explicat situația mea, mi-a dat lumile ei și mi-a promis că mă va ajuta, am făcut tot ce mi-a cerut, am fost la spital la 4 săptămâni după vrajă și doctorul a spus că sunt însărcinată, asta a adus bucurie gospodăriei mele, în sfârșit am copilul meu frumos, acum sunt o femeie căsătorită fericită, toate mulțumesc Dr. Dawn acuna, contactați-o pentru orice fel de soluție,
    * Daca vrei sa ramai insarcinata.
    * Dacă doriți să opriți avortul spontan.
    * Dacă vrei să-ți întorci iubitul.
    * Dacă vrei să ai o casă fericită.
    * Dacă vrei noroc sub orice aspect.
    * Dacă aveți probleme cu vaginul/penisul.
    Ea te va ajuta imediat.
    E-mail: dawnacuna314@gmail.com
    Whatsapp: +2348032246310

    RăspundețiȘtergere

Curs de radiestezie, partea 1. Sâmbătă, 27 aprilie 2024, online

Scopul acestei formări este familiarizarea cu măsurătorile radiestezice. Nu se pune problema de inițieri și grade, ci doar de un cadru gener...