Tot mai des aud voci. Stați, nu asta am vrut să spun. Nu e vorba despre acel tip de voci, nu am terminat fraza. Ce vreau să spun e că tot mai des aud voci care susțin cu entuziasm introducerea în școală ca materie de studiu a științelor ezoterice. Sunt numeroși oameni care se descoperă pentru prima oară pe ei sau se redescoperă cu ajutorul astrologiei sau al numerologiei la o vârstă matură. Primul gând care le trece prin minte este „De ce n-am știut eu toate astea despre mine de la bun început?”
Dați-mi voie să aduc lămuriri asupra problemei. În primul rând, adepții studiului științelor vieții (căci așa s-ar putea numi trunchiul comun al cunoașterii din care fac parte astrologia și numerologia) în cadrul curriculumului școlar ignoră anumite aspecte. Mai mult, am serioase motive să suspectez că cei aflați în această tabără întrunesc anumite caracteristici comune, cu titlu de probabilitate:
- e posibil să nu aibă copii și nici să nu fi stat prea mult prin preajma copiilor;
- e posibil să nu aibă aptitudini pedagogice;
- e posibil să fie lipsiți de viziune educațională;
- e posibil să manifeste un prea mare orgoliu al cunoașterii;
- e posibil să fie teoreticieni ai acestor discipline, nu practicieni;
- e posibil să nu aibă suficientă experiență de consiliere.
Științele vieții (cum am denumit mai sus astrologia și numerologia, fără a ne limita la acestea) în primul rând sunt științe inițiatice! Ele nu se adresează oricui, ci îi condiționează pe toți candidații la cunoașterea pe care o promite în funcție de rezonanța cu lumea invizibilă, de înțelegerea legilor Universului, de responsabilitatea față de propria persoană, de dăruirea față de ceilalți, de capacitatea de a iubi, de înțelegerea superioară a esențelor, de gradul de evoluție personală, de nivelul de conștiință. Toate aceste criterii reprezintă tot atâtea probe inițiatice pentru cei ce ajung să rezoneze pe aceste frecvențe. Unii au aceste forțe active încă de la naștere, în alții ele se trezesc pe parcursul vieții. Unii au o altă cale, ce nu presupune înțelegerea misterelor, ci alt tip de experimentare. Și acei oameni sunt la fel de în regulă pe drumul lor de viață, dar o asemenea cunoaștere mai degrabă i-ar sminti decât să îi ajute să se dezvolte.